kingsnake.com - reptile and amphibian classifieds, breeders, forums, photos, videos and more

return to main index

  mobile - desktop
follow us on facebook follow us on twitter follow us on YouTube link to us on LinkedIn
Southwestern Center for Herpetological Research  
Click here for LLL Reptile & Supply
This Space Available
3 months for $50.00
Locate a business by name: click to list your business
search the classifieds. buy an account
events by zip code list an event
Search the forums             Search in:
News & Events: Herp Photo of the Day: Bearded Dragon . . . . . . . . . .  Tinley Reflections: An open letter from Mom . . . . . . . . . .  Greater Cincinnati Herp Society Meeting - Apr 02, 2024 . . . . . . . . . .  Calusa Herp Society Meeting - Apr 04, 2024 . . . . . . . . . .  Southwestern Herp Society Meeting - Apr 06, 2024 . . . . . . . . . .  Hamburg Reptile Show - Apr. 13, 2024 . . . . . . . . . .  St. Louis Herpetological Society - Apr 14, 2024 . . . . . . . . . .  San Diego Herp Society Meeting - Apr 16, 2024 . . . . . . . . . .  Suncoast Herp Society Meeting - Apr 20, 2024 . . . . . . . . . .  DFW Herp Society Meeting - Apr 20, 2024 . . . . . . . . . .  Colorado Herp Society Meeting - Apr 20, 2024 . . . . . . . . . .  Chicago Herpetological Society Meeting - Apr 21, 2024 . . . . . . . . . . 

Re: wateragame


[ Vervolg op ] [ Plaats een vervolg op ] [ HerpForum - in het Nederlands. ]

Afzender ReptileFreak on December 05, 2002 at 12:36:15:

Antwoord op: wateragame posted by Wendy on November 20, 2002 at 04:44:00:

: Help! Mijn wateragame is plots ziek geworden. Ik heb het al proberen op te zoeken in boeken maar nog steeds niet gevonden...
: Soms krijgt hij precies 'zenuwtrekken' en het wordt steeds maar erger. Hij begint dan oncontroleerbaar met zijn pootjes te zwaaien en geraakt dan helemaal gestresseerd. Dan doet hij met ze'n bek open zijn hoofd op en neer en loopt heel hard met ze'n bekje tegen de kant van het terrarium waardoor het gaat bloeden. Ik geef hem al een tijdje extra vitamine b en bovenop krijft hij altijd 'repvit plus' en 'vitamine d-min'. Maar het is nog steeds niet over... :( De verkoopster van een reptielenzaak zei mij nog dat hij misschien suikerziekte zou hebben en dat ik wat honing vanvoor op zijn bekje moet smeren als hij het nog is krijgt) Ik hoop echt dat er mij iemand kan helpen want het is nu al zo lang en ik zie nog steeds geen beterschap. O ja, ik moest ook 'povidone' op zijn bekje smeren met een wattenstaafje zodat het niet verder kan ontsteken.
: HELP! Heeft er al is iemand hetzelfde meegemaakt?

Het zou kunnen zijn dat je gewoon met territoriaal gedrag te maken hebt, dan moet ik het eerst zien.
Als ie een of andere zenuwaandoening heeft zoals epilepsie is er meestal niets aan te doen.
Wonden aan hun bek kan je schoonmaken met speciale tinctuur voor reptielen of (verdunde) betadine.
Elke dag een lauwwarm badje met een paar druppels betadine erin helpt ook goed voor
huid en bekwonden. Let wel op, als je zwellingen of ontstekingen krijgt moet je naar de dierenarts toe om antibiotica
te krijgen en evt. de wond te laten reinigen en dood vlees te laten verwijderen.
Als je agame niet of weinig eet door z'n wonden aan z'n bek moet je met een injectiespuitje wel
water en voer geven.
Wateragames zijn over het algemeen niet vies van babyhapje met banaan, dat kan je goed in een spuitje doen.
Als je langer dan een week ofzo moet dwangvoeren kan je beter gaan kijken naar toch hele wasmotten of
blikvoer voor katten, alleen fruit gaat niet lang goed.
Als je in de buurt woont wil ik wel even langskomen om te kijken, mail me maar.

Grtz,

Homme



Vervolg op



Plaats een vervolg op

Naam:
E-Mail:

Onderwerp:

Commentaar:

Optional Link URL:
Link Title:
Optional Image URL:


[ Vervolg op ] [ Plaats een vervolg op ] [ HerpForum - in het Nederlands. ]
 
© 2000 OnlineHobbyist.com, Inc.
webmaster@kingsnake.com
Werk | Advertentie Tarieven | Verkeer Statistieken | Vermelding van medewerkers | Steun
Powered by kingsnake.com