kingsnake.com - reptile and amphibian classifieds, breeders, forums, photos, videos and more

return to main index

  mobile - desktop
follow us on facebook follow us on twitter follow us on YouTube link to us on LinkedIn
International Reptile Conservation Foundation  
click here for Rodent Pro
This Space Available
3 months for $50.00
Locate a business by name: click to list your business
search the classifieds. buy an account
events by zip code list an event
Search the forums             Search in:
News & Events: Herp Photo of the Day: Kingsnake . . . . . . . . . .  Herp Photo of the Day: Happy Earth Day . . . . . . . . . .  Bay Area Herpetological Society Meeting - Apr 26, 2024 . . . . . . . . . .  Calusa Herp Society Meeting - May 02, 2024 . . . . . . . . . .  Southwestern Herp Society Meeting - May 04, 2024 . . . . . . . . . .  Exotic Pets Expo - Manasas - May 05, 2024 . . . . . . . . . .  Greater Cincinnati Herp Society Meeting - May 07, 2024 . . . . . . . . . .  St. Louis Herpetological Society - May 12, 2024 . . . . . . . . . .  Colorado Herp Society Meeting - May 18, 2024 . . . . . . . . . .  Chicago Herpetological Society Meeting - May 19, 2024 . . . . . . . . . .  San Diego Herp Society Meeting - May 21, 2024 . . . . . . . . . .  Bay Area Herpetological Society Meeting - May 24, 2024 . . . . . . . . . . 

Re: Matvägrande majsorm


[ Uppföljare: ] [ Anslå en uppföljare ] [ HerpForum - på Svenska. ]

Anslaget av: morgan frid on Januari 19, 2002 at 14:46:59:

Svar till: Re: Matvägrande majsorm posted by Daniel on Maj 19, 2001 at 17:22:05:

Jag köpte en alterna i Norrköping för 1½ år sen.
och jag fick den inte att äta. det var ganska sent på året så jag tänkte att den kanske behövde en dval period.
så jag dvalade ner den i 2 mån.
sen jag tog upp henne ur dvalan så har hon ätit klockrent.
hon har inte missat en matning.
så din majsorm kanske behöver vila lite grann också =)

M.V.H. Morgan

: Hur länge har hon varit utan mat?
: Jag har 6 majs snokar och de är så klart alla olika. Men de går alla igenom perioder utan att äta. Jag matar alltid mina ormar (Runt 20) i en mindre tank an den som de bor i. De brukar vanligt vis bli väldigt pigga på att äta så fort de hamnar i deras "mat terrarium". Min kungsnok vägrar dock att äta utanför sitt terrarium. Jag har hört att en del föredrar bruna möss, men det har inte varit nån skillnad för mig. Prova med levande eller "ofrusna" möss som du antingen bara slår medvetslös eller avlivar. Vuxna majsnokar brukar ta upp sin goda aptit och jag har inte behövt tvångsmata nån orm än så länge. De enda som har varit nära har varit min kungspyton och Boiga Dendrophila (Mangrove snake).

: : Hej!
: : Min majsorm, som jag haft i flera år, har plötsligt börjat matvägra. Hon är frisk och kry för övrigt, mycket rörlig. Tidigare har hon bara matvägrat när hon fick ett nytt och större terrarium, men bara ett par veckor.
: : Det har nu gått nästan en månad sedan hon åt. Hon är totalt ointresserad av de vita möss (upptinade) som hon annars alltid äter med god aptit. Däremot vill hon jättegärna komma ut ur terrariet. Hon får göra sina "motionsrundor", men vill ändå inte äta. Kan det vara vårkänslor? Vill hon para sig? Äter inte majsormar då?
: : Hälsningar,
: : Anne




Uppföljare:



Anslå en uppföljare:

Namn:
E-post:

Ärende:

Kommentarer:

Eventuell länk URL:
Länktitel:
Eventuell bild URL:


[ Uppföljare: ] [ Anslå en uppföljare: ] [ HerpForum - på Svenska. ]
 
© 2000 OnlineHobbyist.com, Inc.
webmaster@kingsnake.com
Anställningar | Annons kostnader | Trafik statistik | Tack till | Hjälp
Powered by kingsnake.com