Re: Gulbukad Vatten Sköldpadda HJÄLP!!!


[ Uppföljare: ] [ Anslå en uppföljare ] [ HerpForum - på Svenska. ]

Anslaget av: Emil on Augusti 20, 2000 at 06:48:56:

Svar till: Gulbukad Vatten Sköldpadda HJÄLP!!! posted by Jan on Juli 10, 2000 at 04:16:30:

Japp!
Med största sannolikhet har din sköldpadda dragit på sig en ganska allvarlig förkylning.
Mitt råd till dig är att hålla en varm och stadig vattentemperatur (Nu har du ju en doppvärmare) samt att ge din sköldpadda vitamin tillskott, det finns olika att köpa i tex en vanlig djuraffär som man droppar direkt utanpå ögonen eller på maten, problemet är att sköldpaddan oftast äter dåligt eller inte alls och måste behandlas, annars dör den med största sannolikhet.
Men viktigast av allt se till att ha en bra temperatur i akvariumet/terrariumet.

Hoppas att allt blir bra med din lilla kompis!
MVH! Emil.

: Hej!

: Jag Har En Gulbukad Sköldpadda, Som Är Ca 3 Cm Över Skalet...Han Har Blivit Sjuk, Hans Ögon Är Hela Tiden Stängda (han Har väldigt Svårt för att öppna dem)...

: ibland öppnar han munnen för att andas där igenom, näsan är igentäppt,,, jag hade en dopvärmare men den gick sönder sen har jag varken haft tid eller pengar att köpa en ny...kan det vara att han blivit förkyld ?... Jag har varit och köpt en ny nu!!...

: om han blivit förkyld vad ska jag göra för att han ska

: bli frisk ??

: Väldigt Tacksamm för svar!!

: Mvh Jan




Uppföljare:



Anslå en uppföljare:

Namn:
E-post:

Ärende:

Kommentarer:

Eventuell länk URL:
Länktitel:
Eventuell bild URL:


[ Uppföljare: ] [ Anslå en uppföljare: ] [ HerpForum - på Svenska. ]