mobile - desktop |
3 months for $50.00 |
News & Events:
|
Afzender Pepijn on Maart 04, 2002 at 05:49:53:
Antwoord op: terrarium bouwen posted by Stoopid on Februari 26, 2002 at 17:22:19:
: Ik ga voor mn leguaan een groter terrarium bouwen van een oude kleren kast met glas schuifdeuren, maar ik zoek een site of een boek over hoe dat in zn werk gaat, met isolatie, en welke materialen je moet gebruiken, waar het licht moet komen, hoeveel verwarmingsmatjes etc. kan iemand me helpen?!!?!?
Als je stevig hout hebt voor de kast (wat ik wel aan neem als hij stevig genoeg moet zijn voor een leguaan) denk ik dat het met isolatie niet zo nauw komt, wel zorgen dat het tocht vrij is!
Zorg voor een ventilatie plek of boven op, of ergen in een boven hoek aan de achter kant.
De plaatsing van het licht moet dusdanig zijn dat het dier zich niet kan verbranden, en er wel een "zonplek" is. Bijvoorbeeld door een dikke tak of een plank er onder te zetten. Temperaturen regelen in een grote bak is altijd moeilijk. Het beste wat je kan doen is dat uit proberen (een week geen beest er in doen, maar allerlij plekken meten met thermometers (hoog in de bak, vloer, koude en warme plekken en de zon plek). Op het internet zijn genoeg caresheets te vinden die je hier antwoord op kunnen geven.
hopelijk helpt dit een beetje.
Met vriendelijke groet,
Pepijn
Onderwerp:
Commentaar:
Optional Link URL:
Link Title:
Optional Image URL:
© 2000 OnlineHobbyist.com, Inc. webmaster@kingsnake.com |
|